2009. július 6., hétfő

Bali

Utazás

Az utazásból végül is nem 26 hanem 48 óra lettelég durva volt de túléltük.

A legérdekesebb az éjszakai hajó volt ami este 9 kor indult Koh Taoról Suratthaniba.Egy szokványos thai hajó: alul a csomagok fent meg fedett fedélzet ami olyan alacsony hogy még én is csak görnyedten tudtam bemenni,középen kis folyosó a földre terített szivacsok között ezek felett számok (elég sűrün)amik a fekvőhelyeket jelzik.Elég korán elhelyezkedtünk,örültünk a sok helynek,de szép lassan azért a hajó megtelt.(jobb oldalt túristák bal oldalt helyiek)kb.annyi hely jutott egy büdös angol meg egy thai divemastercsaj között hogy élére épphogy elfértünk.Azért pár órát sikerült aludni.Hajnal 4 kor érk. Suratthaniba innen bus Hat Yai ba,innenn kisbus Georg Town ba (itt volt 2 óra pihi)kis shopping stb.Innen nagybusszal Kuala Lumpurba (kb éjjel2)Taxi ki a reptérre ami kb még 70km de ez már meg se kottyant.A szemétláda Air Asia persze reggel 6 ról 12re retimeolta a jegyünket úgyhogy még 10 óra várakozás,földön,törölközőn,széken fetrengés,aztán végre INDULÁS Balira.

Bali

A reptéren teljes káosz,ahogy a balinézek várják az ide érkező túristákat,mintha megetetné valaki a halakat az akváriumba.egy tútistára kb 3 balinéz. máni cséndzs,csip rum,taxitaxi csipcsipcsip.Persze mi rutinosan tovább álltunk és pár száz méterrel arrébb a "csip"ár negyedéér megegyeztünk.A balinézeknél egyébként életforma a szélhámosság és a túridták bepalizása.Ennek ellenére hihetetlenül kedvesek(ha thaiföld a mosoly országa akkot Bali nem tudom mi )

Klíma egyébkén meglepően kellemes,hétágra süt a nap mégsincs dög meleg mint thaiföldön.Sajnos itt még fokozottabban alkudozni kell thaiföldön,minden alku tártyát képezi(TAXI,szállás, ,ez itt a vásárlás része.Elég fárasztó egy idő utánp, egy taxissal 2 cigit is elszívtam mire megegyeztünk:)

Kuta beach

Első állomásunk Balin.Kb.5km hosszú homokos part,tele ausztrál szörfösökkel,nyüzsgő éjszakai élet.

Csak pár napot terveztünk de itt ragadtun 1 hétre és zúztunk.Főleg a szörf miatt.A tenger ugyanis egész nap ontja magából a jobbnál jobb hullámokat.Adri be is iratkozott egy szörf suliba ,én meg tőle lestem el a technikát.Nem hiszem hogy létezik fárasztóbb sport ennél,már nem is izomlázunk volt hanem a csontunk fájt belűlről.De ettől függetlenül fantasztikus érzés:)siklani a hullámokon.Azért is jöttünk el mert nem bírtuk tovább,de visssza térünk még a végén.Az Adri utolsó nap mikor kichekkoltunk,ugyan könnnyes szemekkel ült a szállodai reggelinél de szerintem ő addig csinálná amíg kórházba nem kerül.

Az éjszakai életből is kivettük a részűnket rendesen.Shopping lehetöség is akad bőven ,főleg a szörfös márkák a menök Billabong,Roxi,Ripcurl,stb ....hat nem lehetett kihagyni a vás

árlást,de nem ám:)

Candidasa

Köv. állomásunk még csak 1 napja vagyunk itt.Kis halász falú a keleti parton föleg búvárok meg nyugi van itt,nem is jön rossszul Kuta után.Kb.olyan mint Somogyaszaló csak a tenger partron.Viszont részem volt ma életem legszuperebb merűlésében na de ezt már késöbb mert záróra van.

1. Jólnyomjátok!!! Tudtam hogy a "festői Somogyaszaló" kifejezésünk egyszer még igazi értelmet nyer! :D

2. Aztán vigyázzatok a cápákkal!:)