2009. június 25., csütörtök

Koh Tao

View Larger Map
Az utazás kimerítő volt.Este 8 körül indolt a busz Bangkokból, volt egy megállónk éjfél körül,evés,ivás stb.Fél 3kor kitettek minket az út szélén és betereltek egy nagy váróternbe, ahol gyékények voltak leterítve a földre és itt aludtunk kb 30 an reggel 6 ig. Ekkor indultunk tovább a kikötőbe. Felszálltunk a hajóra és kb reggel kilenckor értünk a szigetre.Elég kemény volt. Az én csomagom 19 kg ra sikeredett így a gyaloglás során majd meg szakadtam.Ricsié csak 14kg.Szóval megint nem sikerűlt megvalósítanunk az "egy szál surfgagyában való utazást.A csudába.Talán jővőre.

A sziget:

Egy icipici csládias hangulatú vadregényes szigetecske hossza kb 12 km szélessége 4-5km.Búvárparadicsom,mindenki búvár vagy annak készűl,..Csak a nyugati oldal lakott ,amely 3 településböl áll .Nyűzsgő éjszakai élettel és hosszú homokos partal sairee baech,aztán délebbre a kikötő Mea Head.Asziget dél nyugati csücskében Chalok ahol mi is lakunk. Ezen kívül a sziget lakatlan részén számtalan kis eldugott öblöcske talélható ahová vizmosott földesutakon lehet csak eljutni vagy azon sem.Koh taon mindenki robogóval vagy gyalog jár autót csak áruszállításra használnak.A nagyon szar utak miatt nem ritka látvány a bekötött kezü lábu sántikáló túrista. Az óceán mindíg 30 32 fokos 30m mélyen is. A szigetet bulya trópusi növényzet borítja,vadon terem a banán,mangó kókusz stb.

A szigeti élet

Az első pár napra kirándulásokat terveztünk két kis eldugott öbölbe ahol remekül lehet snolkerezni.AZ első a Hin Wong Bay volt ahol már tavaly jártunk .Pillangó halakat akartam fotózni több kevesebb sikerrel.Ez a két kis hal mindíg eggyütt jár mint egy gerlepár és nagyon szépek.Csak a kis dögök mindíg meglépnek elólem.

A második kirándulás kicsit kalandosabbra sukerült :a Mango bayt céloztuk meg.Tavaly teljesen megközelíthetetlen volt idén látszólag elkészűlt az út egy darabon , de egyszer csak vége szakadt. Gondoltuk nem lehet messze de a végére kb 5-6km gyalogoltunk a dzsungelben le a hegyröl(vissza sokkal szarabb volt).A látvány ami minket fogadott viszont megérte.Egy paradicsomi öböl egy étteremmel meg luxusresortokkal itt foto.Azóta minden napom búvárkodással telik:)Láttam egy csomó remekszuperjó dolgot.Cápát sajna nem,talán balin.Egyébként nagyon gazdagok errefelé a zátonyok az ember győzi kapkodni a fejét.Találkoztam hatalmas tüskés rájával meg kis kék pettyessel, az anemonában fészkelö bohóchalakkal,denevérhallal,barracuda rajjalstbstb...

Az idő nagyon forró szinte elviselhetetlen a meleg.Kaja téma részemröl bebukott(kis gyomorrontás azóta hányok a rizstől)Adri még bírja.Lassan indulunk Kuala L.ba sajna nem vonattal mert nagyon drága hajó meg busz kettőnknek kb 10 rugó meg 26Óra:( Na a többit majd Baliról...